0

10 obiceiuri la care sa renunti in 2019 pentru o viata lunga, sanatoasa si plina de fericire

Daca te-ai decis sa faci o schimbare in 2019 si sa renunti la obiceiurile proaste si nesanatoase, uite cateva lucruri cu care ne recomanda experitii sa incepem:

  1. Ai petrecut atat de mult timp pe canapea incat corpul tau incepe sa faca parte din mobilier – Desi este recomandat sa ne relaxam, uneori lipsa de msicare aduce cu sine probleme de sanatate. Ca regula generala, incearca sa faci cel putin 150 de minute de activitati fizice moderate sau 75 de minute de activitati fizice intese pe saptamana.
  2. Mahmureala este o rutina pentru tine – Consumul moderat de alcool este de o bautura pe zi iar cel abuziv incepe de la 8 pe saptamana. Incalcarea acestor parametri aduc cu sine cresterea in greutate, dezechilibrul corpului si afectiuni ale ficatului si pancreasului. Mai mult, alcoolul poate fi factorul declansator al anumitor tipuri de cancer.
  3. Incepi si renunti la o dieta in mod regulat – Este mult mai sanatos sa ne facem un obicei permanent de a manca sanatos decat sa ne supunem corpul la lipsa de mancare, pentru ca mai apoi sa-l bombardam cu tot ce prindem. Nu este necesara deprivarea ci mai degraba un stil de viata sanatos.
  4. Folosesti dispozitive electronice inainte de somn – Corpul are nevoie de 7 pana la 9 ore de somn pe noapte iar asta nu se va intampla daca prindem gustul activitatilor online din timpul noptii. Oamenii de stiinta ne avertizeaza impotriva efectului luminii albastre artificiale asupra producerii de melatonina.
  5. Fumatul – Este unul dintre cazurile in care e mult mai usor de zis decat de facut. Totusi, fumatul scade durata vietii, ridica riscul de afectiuni ale plamanilor si inimii. Nici tigarile electronice nu sunt excluse de aici deoarece si ele au continut de substante daunatoare.
  6. Mereu te compari cu cei din mediul virtual – Desi pot fi un mijloc eficient de comunicare, paginile de socializare ne bombardeaza mereu cu imagini ale unei vieti perfecte, pe care noi desigur nu o avem. In loc sa ne simtim mizerabil, poate este timpul sa selectam ceea ce vrem sa vedem si sa sa facem deosebirea intre viata artificiala din imagini si fimulete, de realitate.
  7. Convingerea ca mereu se va intampla ceea ce este mai rau – Multi cadem in capcana fara sa realizam faptul ca ceea ce credem nu este si realitatea. Respira adanc si gandeste-te cateva momente la motivele logice pe baza carora faci prezumtia negativa. Daca tendita de a-ti imagina scenarii nu poate fi controlata, nu ezita sa consulti un specialist.
  8. Te plangi pentru orice – Desi nu este deloc productiv, ne aduce un usor sentiment de satisfactie cand facem comentarii la orice. Insa nu reparam nimic, nu facem o schimbare si ne antrenam mintea sa gaseasca negativul in orice. In loc sa facem asta, ne putem gandi la lucrurile pozitive din viata noastra sau la ceea ce putem schimba in legatura cu factorul care ne provoaca discomfort.
  9. Ne distragem atentia in loc sa ne infruntam emotiile – Viata moderna ne ofera diverse metode de a evita ceea ce simtim si astfel ajungem sa declansam o serie de tactici in gandire si comportament. Daca nu suntem fericiti, putem face o schimbare si acest lucrru se aplica la orice nu ne multumeste. Evitarea nu e o solutie.
  10. Ne propunem lucruri greu de obtinut – Cand iti propui un lucru, il vei obtine cu siguranta prin vointa. Sau nu? Uitam ca natura umana se schimba incet insa sigur. O schimbare radicala nu se potriveste naturii noastre incete de dezvoltare. Totul trebuie luat cu pasi marunti pentru a ne da timp de formare a obiceiurilor. Odata ce ai depasit primul pas, poti trece cu succes spre urmatorul.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

0

TOP

X